22 Máj, Streda
 19 °C
TOP

Ak chcete žiť zdravšie, tak choďte

Chôdza je prirodzený, bezplatný a účinný spôsob, ako žiť aktívnejšie a zdravšie. „Na to, aby ste začali pracovať na svojej kondícii, nepotrebujete žiadne špeciálne náradie či výbavu – postačia topánky, v ktorých sa cítite pohodlne, poskytujú nohe oporu a nerobia vám otlaky,“ uvádza Úrad verejného zdravotníctva SR na svojej facebookovej stránke.

Rýchlu chôdzu mnohí podceňujú a nevnímajú ju ako štandardnú formu cvičenia. Dokáže pritom účinne pomôcť vybudovať si vytrvalosť, spáliť nadbytočné kalórie a napomáha správnej činnosti srdca a ciev. Nemusíte pritom naraz prechodiť celé hodiny, zdravotný prínos má už každodenná 30-minútová rezká prechádzka.

Ľudia, ktorí spočiatku nedokážu súvisle prechodiť celú polhodinu, môžu začať kráčať v kratších blokoch – napríklad v priebehu dňa postupne absolvujú tri 10-minútové svižné prechádzky. Kondícia sa bude postupne zlepšovať a čoskoro nebude problém už ani každodenná polhodina rýchlej chôdze.

Najjednoduchší spôsob, ako chodiť viac, je urobiť z chôdze zvyk. Premýšľajte o spôsoboch, ako zaradiť chôdzu do vašej každodennej rutiny ako napríklad:

-Vystúpte z hromadnej dopravy o niečo skôr a prejdite sa,

-zaparkujte auto ďalej od cieľovej destinácie, krátku trasu absolvujte výlučne peši,

-používajte schody namiesto výťahu,

-zaveďte si pravidelné prechádzky s priateľmi,

-po večeri choďte na prechádzku s rodinou alebo priateľmi.

Je dokázané, že pravidelná fyzická aktivita pomáha v prevencii a v zvládaní neprenosných ochorení, ako sú rôzne srdcové ochorenia, mŕtvica, cukrovka či rôzne druhy rakoviny. Pomáha tiež pri predchádzaní vysokému krvnému tlaku či pri udržiavaní zdravej telesnej hmotnosti. Priaznivo ovplyvňuje aj duševné zdravie a kvalitu života jednotlivca.

Zdroj informácií Úrad verejného zdravotníctva SR / Fb

zdroj foto Mabel Amber pixabay

Odoslať komentár