15 Jún, Sobota
 17 °C
TOP

Banány pre naše zdravie

Banány obsahujú prírodné cukry – sacharózu, fruktózu a glukózu, ktoré nám v kombinácií s vlákninou poskytujú okamžitý príjem energie a tým patria medzi najobľúbenejšie druhy ovocia. Obsahujú však aj veľa zdraviu prospešných látok.

Banánovník je tropický strom, ktorý dosahuje výšku okolo 15 metrov. Jeho plody sú až zo 75% tvorené vodou. Je to exotické sladké ovocie podlhovastého tvaru. Hmotnosť sa pohybuje od 120 do 200 gramov. Pochádza z juhovýchodnej Ázie. Dnes sa už pestuje na plantážach po celom svete.

Účinky na zdravie

Banán je veľmi hodnotné ovocie, ktoré dokáže doplniť potrebné látky do nášho tela. Odborníci preto odporúčajú ich dennú konzumáciu. Vplyv na organizmus je podľa nich neopísateľný. „Účinky banánov boli zaznamenané pri bolestiach hlavy, bojujú proti depresii. Vďaka vitamínu B tlmia nervový systém,“ hovorí Mgr.Klinčáková z Poradne zdravia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva Bratislava (RÚVZ). Vitamín B a tryptofán uvoľňujú v tele serotonín, ktorý znižuje nervozitu a stres. Serotonín zabezpečuje dobrú náladu. Banány tiež odstraňujú nespavosť. „Podporujú imunitný systém, preto ich odporúčam konzumovať počas zimných a sychravých dní,“ dodáva odborníčka. Oproti inému ovociu má banán vyššiu energetickú hodnotu kvôli obsahu sacharidov. Pre obsah vlákniny, ktorá podporuje pravidelnú stolicu je tiež veľmi nápomocný u ľudí, ktorých trápia bolesti brucha a majú zlé vyprázdňovanie.

Banány je najvhodnejšie skladovať pri izbovej teplote, lebo v chladničke nedozrejú a zhnednú.

Pozor!

Pri obličkových problémoch obmedzte banány v strave na minimum.

Informácie poskytol RÚVZ Bratislava

Ilustračné foto. zdroj foto Couleur pixabay

Odoslať komentár