26 Apríl, Piatok
 16 °C
TOP

Objavte magickú atmosféru Katarínky

Lesy Malých Karpát skrývajú mnoho obdivuhodných miest. Takým je aj Kostol a Kláštor svätej Kataríny Alexandrijskej nachádzajúci sa približne 20 km severne od Trnavy neďaleko obcí Dechtice a Naháč.

Kláštor sv. Kataríny, ktorý patril františkánskemu rádu, bol založený v roku 1618 na mieste prastarej gotickej kaplnky s cintorínom. Či už patríte k milovníkom kultúrnych pamiatok a histórie, alebo len máte chuť podniknúť nenáročný výlet do prírody, určite nebudete sklamaní. Na tomto čarovnom mieste môžete obdivovať ešte dobre zachované kostolné ruiny s vežou a zvyšky jedného krídla kláštornej budovy. Veža Katarínky bola skolaudovaná v roku 2017 a v určených termínoch môžete absolvovať jej prehliadku. Najbližšie otvorenie veže si môžu záujemcovia overiť v pravej časti stránky https://www.katarinka.sk/. Vstup na vežu je bezplatný a štandardná prehliadka trvá 25-40 minút. Veža je prístupná len so sprievodcom a v priaznivom počasí. Pre veľmi strmé schodiská môžu deti vystupovať na vežu len vtedy, ak merajú viac ako 130 cm a len v sprievode dospelej osoby.

Náš tip:
Výlet na Katarínku si môžete spojiť aj s piknikom, prípadne opekačkou. V okolí ruín kostola a kláštora sv. Kataríny je na tento účel nachystaných niekoľko ohnísk. Nakoľko ide o chránenú krajinnú oblasť, odporúčame na opekanie využiť len na to vyhradené miesta.

Pešia vychádzka
Na Katarínku môžete vyraziť z troch obcí:
-Ak zamierite do Naháča, na Katarínku sa dostanete po modrej turistickej značke za približne 40 minút.
-Na cestu sa môžete vydať aj z Dechtíc, vychádzku absolvujete po žltej značke a potrvá asi 1 hodinu a 20 minút. Ak si chcete vychádzku skrátiť na minimum, môžete prísť autom až po hranicu lesa, odbočku na záchytné parkovisko nájdete medzi Dechticami a Naháčom a odtiaľ je to na Katarínku približne 20 minút peši.
-Treťou možnosťou je cesta peši z Dobrej Vody po modrej turistickej značke, čo trvá na Katarínku asi 1 hodinu a 20 minút.

Cyklotúra na Katarínku
Ak holdujete skôr cykloturistike, môžete výlet na toto magické miesto absolvovať aj na svojom dvojkolesovom tátošovi. Odskúšal ho pre vás náš kolega Jozef Belica.
„Na nosič auta pripevnite bicykel a vydajte sa do dedinky Naháč. Tu zaparkujte pri kostole a vyrazte na bicykli po hlavnej ceste červenou cyklotrasou smerom do Dechtíc. Cesta je dosť úzka a chodí tade veľa áut, preto si dajte pozor. Po asi 3km na rázcestí Horné pole sa dajte doľava na zelenú cyklotrasu. Pôjdete kamenistou cestou mierne do kopca až prídete na parkovisko a odtiaľ peknou lesnou cestou na križovatku Katarínka rázcestie pri tábore dobrovoľníkov, ktorí sa venujú záchrane ruín kláštora a kostola svätej Kataríny Alexandrijskej. Odporúčam odbočiť doľava a pozrieť si ruiny, prípadne vežu kostola, z ktorej je výhľad na okolité lesy. Ak sa pokocháte týmto naozaj pekným a čarovným miestom, plným pokoja, kde si môžete na chvíľu oddýchnuť, pokračujte po zelenej cyklotrase smerom na Mikolánovú. Celá cesta je veľmi príjemná, vedie lesom, chvíľu lúkou, potom zase lesom s minimálny stúpaním. Po asi 5km prídete na Mikolánovú, kde odbočíte doľava na asfaltovú cestičku a modro značenú trasu. Príjemným asi 4km zjazdom prídete na Prekážku, križovatku s hlavnou cestou, odbočíte doľava a po asi 1000m prídete späť ku kostolu v Naháči,“ popisuje Jozef a pripája zhrnutie: nenáročná cykloprechádzka s krásnym miestom na oddych, vhodná aj pre deti a starších.