13 December, Piatok
 0 °C
TOP

Španielsko zakáže reklamy na sladkosti

Reklamy na potravinové výrobky a nápoje s vysokým obsahom cukru, ktoré sa sústreďujú na detského spotrebiteľa, už nebude možné odvysielať v rámci obsahu určeného pre osoby do 16 rokov. Španielsko sa tak snaží spomaliť narastajúcu detskú obezitu v krajine.

Španielska vláda sa rozhodla ísť rovnakou cestou, ako niektoré iné európske krajiny – Veľká Británia, Nórsko či Portugalsko a od roku 2022 zakázala reklamy na jedlá a nápoje s obsahom cukru. Ide predovšetkým o rreklamy na sladké čokoládové tyčinky, sladké pečivá, zmrzliny a takisto o nealkoholické nápoje s obsahom cukru či umelo sladené nápoje.

V Španielsku totiž trpí nadváhou približne jedno z troch detí. Podľa aktuálnych údajom Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) obezita a nadváha medzi deťmi a mládežou vo veku od päť do devätnásť rokov dramatický vzrástla. Kým v sedemdesiatych rokoch minulého storočia mali nadváhu či obezitu približne 4 percentá detí a mládeže, v súčasnosti je to až 18 percent. Podľa výsledkov štúdie prestížnej Imperial College London, ktorá bola publikovaná v odbornom časopise The Lancet bolo v roku 1975 na svete päť miliónov obéznych dievčat a približne 6 miliónov obéznych chlapcov, dnes sú tieto čísla dramatický odlišné. U dievčat je to približne päťdesiat miliónov obéznych a v prípade chlapcov ide 74 miliónov obéznych vo veku do 19 rokov.

WHO vyzýva svet k ráznym krokom voči obmedzeniu vysokokalorických jedál chudobných na živiny a zdôrazňuje potrebu čo najskôr riešiť otázky propagácie, marketingu, ceny a reklamy nezdravých jedál s vysokým obsahom soli, cukru a kalórií. Doteraz napríklad len dvadsať krajín sveta zaviedlo daň na sladené nápoje.

Odoslať komentár