19 Apríl, Piatok
 10 °C
TOP

Z Muránskej Huty na Muránsky hrad

Podniknite výpravu vedúcu z Muránskej Huty na tretí najvyššie položený hrad na Slovensku. Zrúcanina, kedysi mohutného hradu Muráň sa týči na skalnom brale Cigánka a poskytuje prekrásne výhľady na Muránsku planinu, ale aj na majestátnu Kráľovu hoľu.

Východiskovým i konečným bodom vašej túry je obec Muránska Huta. Pripravte sa na približne štvorhodinovú trasu v dĺžke 12 kilometrov, ktorá sa začína pri vodopáde Bobačka, známom tiež ako Hutnícky vodopád, ukrytom pri autobusovej zastávke nad obcou Muránska Huta. Odtiaľ prejdete pár metrov po ceste smerom do Muráňa, a potom odbočíte vpravo do lesa na červenú turistickú značku. Stúpaním vás chodník vyvedie na asfaltovú komunikáciu, po ktorej budete pokračovať vľavo. Po asi 1 km vyjdete na rozľahlú náhornú plošinu. Pri troche šťastia sa vám naskytne fascinujúci pohľad na bežiace alebo voľne sa pasúce polodivoké kone, noriky muránske. Prejdete nádhernou prírodnou scenériou Veľkej lúky až na jej opačný koniec. Tu, na rázcestí Piesky, zamierite na modrú trasu, ktorá vás do polhodinky privedie až k chate pod Muránskym hradom. Odtiaľ vás čaká kratší výstup k vstupnej bráne tretieho najvyššie položeného hradu na Slovensku. V rozľahlom areáli hradu sa možno kochať z troch výhľadových bodov. Z jedného z nich do údolia Muránky i na mesto Revúca, z druhého na východnú časť planiny a majestátnu Kráľovu hoľu, z tretieho na skalné bralo Cigánka i strmé zrázy Poludnice. Cestou späť prejdete okolo Chaty pod hradom, odkiaľ po 200 metroch zmeňte smer doprava a držte sa žltého značenia, aby ste hneď v úvode mohli obdivovať vstup do Wesselényiho jaskyne. Následne prejdete krásnou prírodnou rezerváciou Šiance až do štartu i cieľa vašej výpravy.

Opis trasy

Muránska Huta – Pod Skalou – Veľká lúka – Piesky – Muránsky hrad – sedlo Predná hora – Muránska Huta

Náš tip

K Muránskemu hradu sa možno vybrať aj na elektrobicykloch z obce Muráň. Radi vám ich zapožičajú v obecnej cyklopožičovni. Pešo sa naň dostanete z rovnakej obce po červenej turistickej trase. Výstup s prevýšením 555 m trvá v závislosti od kondície 80 až 100 minút.