Patent na prvé ozajstné auto vydali pred 135 rokmi
Písal sa 29. január1886, keď nemecký technik Karl Friedrich Benz získal patent na svoje trojkolesové motorové vozidlo s benzínovým motorom. Išlo o prvá uznaný automobil na svete. K ozajstnému úspechu a následnému záujmu verejnosti o túto technickú novinku mu však dopomohla Benzova manželka. So svojimi synmi podnika tajnú asi 100-kilometrovú cestu, aby svetu dokázala, že vynález jej manžela je užitočný.
Karl Friedrich Benz patril medzi najšikovnejších a najlepších študentov na polytechnickom inštitúte v Karlsruhe. Nemal preto problém sa zamestnať, pracoval v niekoľkých strojárenských podnikoch v Karlsruhe, Pforzheime, Manhaime a aj vo Viedni. Jeho snom však bolo mať vlastnú spoločnosť, ktorá by niečo znamenala vo svete strojárenského priemyslu a zároveň sa neustále zaoberal myšlienkou na skonštruovanie kočiara, ktorý by nemuseli ťahať kone. Jeho motivácia a chuť niečo vytvoriť bola taká silná, že sa rozhodol urobiť maximum preto, aby si svoje sny splnil.
V roku 1871 založil so svojím spoločníkom Augustom Ritterom v Mannheime zlievarenskú a mechanickú dielňu. Spoločnosti sa však nedarilo a len vďaka Benzovej snúbenici Berthe nedošlo k úplnému bankrotu. Bertha Ringerová odkúpila za svoje veno Ritterove podiely vo firme a Karl Benz tak mohol pokračovať v plnení svojich snov. Mimochodom, zo snúbenice bola neskôr manželka a dokonca aj historicky prvá žena za volantom.
V roku 1883 sa Benz spojil s Maxom Roseom a Friedrichom Wilheimom a tak vunikla spoločnosť Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik. Vyrábali stacionárne plynové motory. Firme sa začalo dariť, Benz sa finančne spamätal a tak sa začal naplno venovať konštrukcii prvého automobilu. Pôvodný plynový motor prepracoval na štvortakt a ako palivo použil benzín. Ešte predtým, ako si dal patentovať auto, podarilo sa mu získať niekoľko iných patentov na jednotlivé časti – rýchlostný regulátor, zapaľovanie, zapaľovaciu sviečku, spojku, prevodovku, chladič aj karburátor. Patent na prvý automobil podal koncom januára 1886, osvedčili mu ho pod číslom 37435 v novembri, avšak so spätnou platnosťou. A tak sa začala písať história ozajstného automobilizmu na svete. Prvá verziu Benzovho patentového automobilu bola dvojmiestna a trojkolesová. Bola poháňaná vysokootáčkovým jednovalcovým štvordobým motorom. Jeho objem bol iba 958 cm3 a dosahoval maximálny výkon 0,55 kW. Sila motora sa prenášala na zadné kolesá cez reťaze, nechýbal trubkový oceľový rám a diferenciál.
Verejnosť spočiatku novému dopravnému prostriedku príliš nedôverovala. Zlom nastal potom, čo sa do propagácie automobilu pustila Karlova manželka Bertha Benzová. Chcela svetu dokázať, že auto je spoľahlivé a vhodné aj na dlhšie cesty. Rozhodla sa preto posadiť do auta svojich dvoch synov, ktorí vedeli auto riadiť a vydala sa na cestu z Mannhaimu do Pforzheimu. Tajnú cestu, o ktorej Karl Benz nevedel, podnikli 5. augusta 1888. Počas tejto približne 100 kilometrov dlhej trasy však nebolo všetko ideálne. Vyskytlo sa niekoľko technických problémov, avšak duchaprítomná pani Bertha nespanikárila. Všetko vyriešila s nadhľadom skúsenej vodičky. Ako uvádzajú historické pramene, údajne ihlicou do vlasov prečistila karburátor a podväzkovým pásom nahradila prederavenú izoláciu káblov. Keď došiel benzín a bolo treba tlačiť auto do kopca, jednoducho poprosila sedliakov, ktorí pracovali na poli, aby ju potlačili. Počas tejto cesty sa vraj spotrebovalo 150 litrov vody na chladenie motora. V každom prípade malo toto dobrodružstvo Benzovcov úspech a neskôr bolo označované za skvelý reklamný ťah. Benz & spol sa dostali aj na stránky novín a tak sa verejnosť začala o automobil viac zaujímať.
Už v roku 1891 vyrábal Benz a jeho spoločnosť štvorkolesové vozidlá, o dva roky neskôr sa rozbehla masovejšia produkcia áut. Následne sa Karl Benz venoval ďalšiemu vývoju motorov, a to aj potom, čo sa rozhodol odísť do dôchodku. V roku 1926 sa jeho firma spojila s ďalším konštruktérom áut Daimlerom. Benz a Daimler sa údajne osobne nikdy nestretli. Gottlieb Daimler zomrel už v roku 1900. Karl Benz pôsobil ako člen správnej rady spoločnej firmy až do konca svojho života v roku 1929, kedy podľahol zápalu priedušiek. Počas svojho života stihol ešte registrovať aj ďalšie patenty. Okrem iného to bol aj motor boxer s protibežnými piestami, ktoré dnes používajú automobilky Porsche, Subaru, ale aj motocykle BMW.